Gesondheid

Waarom veroorsaak hoë bloeddruk oedeem in die bene en voete?

Waarom veroorsaak hoë bloeddruk oedeem in die bene en voete?


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Onbeheerde hoë bloeddruk kan orgaanbeskadiging veroorsaak.

Ryan McVay / Photodisc / Getty Images

Hoë bloeddruk hou 'n risiko vir hartversaking, hartvatsiektes, beroerte en niersiekte in die stadium, en volgens die Centers for Disease Control and Prevention het byna 1/3 van Amerikaanse volwassenes hipertensie, maar slegs ongeveer 1/2 van hulle word hul bloeddruk beheer. Hipertensie veroorsaak gewoonlik nie simptome voordat dit skade aan die einde van die orgaan veroorsaak nie, wat u oë, hart, niere, senuweestelsel of are kan betrek. As u hoë bloeddruk het, kan swelling, ook oedeem genoem, in die voete en bene 'n teken wees van skade aan die einde van die orgaan.

Hartversaking

U hart is 'n spierpomp waarvan die primêre funksie is om bloed na die res van u liggaam te stoot. Chronies hoë bloeddruk plaas 'n oormatige spanning op u hart, wat kan veroorsaak dat dit uitval en misluk. Hartversaking verminder die bloedvloei en in reaksie daarop neig u liggaam om vloeistof te behou in 'n poging om voldoende bloedvolume te handhaaf. Maar 'n hart wat versuim, is nie in staat om hierdie ekstra vloeistof te akkommodeer nie, en dit word dus uit u bloedvate en na u weefsel oorgedra - gewoonlik in liggaamsdele wat laer is as ander. Dus, edeem in u bene en voete kan die gevolg wees van hartversaking wat veroorsaak word deur onbeheerde hoë bloeddruk.

Nierversaking

U niere help om u bloeddruk te beheer deur die opname van natrium en water te verander na aanleiding van veranderinge in bloeddruk. As u bloeddruk daal, neem u niere meer sout en water op om u druk weer op te stel. As u bloeddruk te hoog klim, vergoed u niere deur natrium en water uit te deel om u bloedvolume te verlaag. Hoë bloeddruk beskadig die klein are in u niere en verminder hul bloedvloei, waardeur hulle reageer - verkeerdelik - asof u bloeddruk gedaal het. Al is u bloeddruk al te hoog, hou u niere sout en water in om u bloedvolume te verhoog. Dit veroorsaak weer 'n oorbelasting, wat lei tot ophoping van oortollige vloeistof, wat oedeem in u bene en voete kan veroorsaak.

Medikasie

Sekere medikasie wat gebruik word om hipertensie te behandel, het 'n reputasie dat dit edeem in die bene en voete veroorsaak. Veral kalsiumkanaalblokkers in die dihydropyridine-klas - byvoorbeeld nifedipien (Procardia), amlodipien (Norvasc) en felodipien (Plendil) - is berug vir die swelling. Swelling wat deur medikasie veroorsaak word, reageer nie goed op diuretika nie - dit is ook algemeen bekend as waterpille. Dit kan tot onnodige evaluerings en behandelings lei, tensy die onderliggende oorsaak daarvan vermoed word. U dokter kan medikasie identifiseer wat tot edeem kan bydra.

Oorwegings

By 'n persoon met hoë bloeddruk kan edeem in die bene en voete 'n teken wees van ernstige skade aan die einde van die orgaan, soos hartversaking of niersiekte in die stadium. Aan die ander kant kan die edeem ook spruit uit afwykings wat nie verband hou met u bloeddruk nie, soos lewersiekte, suikersiekte, beskadigde beenare of bloedklonte in u bene. Of dit kan eenvoudig wees as u te lank sit of staan. Ongeag die onderliggende oorsaak, as u oedeem het van die bene en voete wat skielik verskyn of dit wil verswak, moet u mediese hulp soek.